Nu är det bestämt, jag ska byta praoplats..

Fan den här dagen avr hemsk, jag orkar inte med min prao mer. Min handledare Sanna var varken där igår eller idag. Och ingen har ännu introducierat mig om hur man gör vissa saker, utan bara sagt, Gör si, gör så. Chefen blev bl a skit förbannad på mig idag för att jag gick hem tre igår, fast Sanna "min såkallade handledare" hade skrivit att jag började nio och slutade tre. Chefen ville nämligen att jag skulle sluta fyra.

Ingen kan där kan inte heller korrekt svenska, eller asså de kan vissa ord och så, men inte svenska (om ni fattar vad jag menar ;) ) förutom en 17årig tjej som är där ibland. Förstå mig inte fel nu, är definitvt ingen rasist! Grejen är bara att jag många gånger måste säga va? och dem missuppfattar mig. som t.ex. när jag skulle prata med min chef om hälsodeklarationen som vi fick av skolsyster, som man ska lämna in till sin praoplats:

Jag:
ehh, jag ska lämna in en hälsodeklaration vi fått av skolan.
Chefen: aa men jag kan visa dig(?)
och så visar han mig städschemat och om hur ofta de städar och så.
Jag: Asså nej, jag menar att vi ska lämna in den.
Chefen: okej då fattar jag, jag kan kopiera alla de här pappererna.
man ba what?

Men den största anledningen är väl att dem är ganska otrevliga, har faktist kollat upp på kafekartan där Waynes coffee på götgatan(där jag praoar) fått mycket kritik för otrevlig personal. Så det är väl inte bara jag som känner så.
Hittade iaf en ny prao där både jag och norea ska praoa, ett café vid hornstull;) ska bara dra till syon imorgon och snacka med henne..

aja, nu har jag fått ut det mesta antar jag och det blev ett ganska långt inlägg, hehe! pusspuss;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0